9 Kasım 2017 Perşembe

BRAND WEEK İSTANBUL (07.11.2017)


Efsane isimlerin sunumları ile geçen Brand Week'in ilk gününde aldığım notlarımı İÇERİK KRALDIR deyip bloğumda sizlerle paylaşmayı görev biliyorum.
Bu güzel etkinliğin ilk gününde bulunmamı ve bu güzel notları alıp sizlerle paylaşmamı sağlayan firmama ayrıca teşekkür ederim. 


Marek Rudek (https://www.brandweekistanbul.com/speakers/marek-rudek/)  İnovasyonun Altın Formülünde yenilikçi ürün yaratmak için zaman baskısının artması, başarı oranının düşmesi ve gelişimin sürdürülmemesi başlıkları ile yenilikçi değişimlere ışık tutan yolculuk deneyimlerini aktardı.

Uygun olmayan taleplerimizin neler olduğunu, beklenmedik davranış ve riskleri ne ölçüde gördüğümüzü, daha pahalı ile nasıl kıyaslamalar yapmamız gerektiği konuları örnekleriyle anlatıldı. Örneğin Süt Burger ile evimizin dolaplarında bulanabilecek ürün inovasyonu (https://www.youtube.com/watch?v=YeyBQ2h9PEc) dikkat çekti. İnovasyon için aldığım 3 önemli notum;
  • Farklı Düşün
  • Ezbeleri Boz 
  • Tüketmeyen kitleyi hedefle



Geleceğin Gıda Trendleri Morgaine Gaye (https://www.brandweekistanbul.com/speakers/dr-morgaine-gaye-2/) Tüketicinin bildiği şeyler üzerinden bilinen fakat şekli değişen ürünlerle yaratıcılığımızı ön plana çıkarmamız gerektiğini vurgulandı. Moda sektöründe çalışmamın etkisiyle en çok ilgili çeken görselleri aşağıdaki şekilde paylaşıyorum. Dikkatimi çeken Gıda&Elbise konbinleri Suşi, Kinder Çikolata, Jöle, Muz izlenimi veren dondurma elbise, Doku,Kitkat Bisküvi, kahve  oldu. 


Kıdult yani büyümüş fakat halen çocuksu davranan 20-30 yaş aralığındaki büyümek istemeyen yetişkinler kitlesi pazarlama çalışmalarımız için gündeme getirildi. Bu kitleye özellikle kahvaltı etkinlik deneyimlerinin yaşatılması önerildi.
https://www.youtube.com/watch?v=YItycowOFoI
Geleceğin ModaTrendleri için aldığım 3 önemli notum;
  • Trendleri Yıkın
  • Çirkini Güzelleştirin
  • Moda Karşıtı Moda Yaratın


Aşağıdaki linklerle yorumlara ve detay bilgilere ulaşabilirsiniz.
David  A. Edwards (https://www.brandweekistanbul.com/speakers/dr-david-a-edwards/)
Dijital Koku ile ışık, ses, koku tasarımının etkilerini bizlerle paylaştı.
5 algısal sinyal aldığımızı  3 ünün hava ışık ve dijitalden oluştuğunu öğrendik. Işık ve ses enerji koku ise kütleden oluşmaktadır. 

İphonedaki  itunes uygulama (https://www.izlesene.com/video/koku-alma-teknolojisi-koku-ve-tat-belgeselinden/9113987) ve kokuların performansı konsantrasyonu arttırıcı özellikleri dile getirildi.
Pazarlama çalışmalarımızda markalarımızal hedef kitlelerimize koku ile satış farkındalıkları oluşturabiliriz.




Müşteriden Hayran Yaratmak Bruce Dickinson (https://www.brandweekistanbul.com/speakers/bruce-dickinson/)
Müşteri = Hayran + Sadakat + Tutku
Müşteriler heran çekip gidecek kişilerdir fakat TARAFTAR lar her zaman takımlarını tutarlar. Yani Markalarımızın taraftar müşterilerini oluşturmamızın önemini Bruce Dickinson'ın kendisinden hayat deneyimlerini dinleyerek ne kadar önemli ve bir o kadarda zor bir süreç yani çok çalışmak ve talepkar olmaktan geçtiğini gördüm. Önce kendimiz ne istediğimizi neyi istememiz gerektiğini çok iyi öğrenmeliyiz.


Karşılıklı iletişimin ne kadar önemli olduğu markaların müşterilere sahaya inip onlardan birebir geri bildirimler almasının değeri ne kadar çok arttıracağı kaçınılmaz.
Tüm fikirler doğada gözümüzün önünde diyerek ekli sivrisinek görselini bizimle paylaştı.
Jimi hendrix'in hayatından esinlenerek kendi uçağını inşaa etti (https://www.youtube.com/watch?v=5ZtJNfNhhLU).


Bize teknolojinin Aırlander (https://www.youtube.com/watch?v=ufAG8YMrajo) serisi ile amozondaki yenilebilir dronlarda  ki bu dronların herbiri 50 kişiyi besliyor.

Harika bir yaşam hikayesi ve sıradışılığı ile günün en renkli sunumuydu diyebilirim.

Dijital Yıkıma Karşı Marka Amacı Arrigo Berni  (https://www.brandweekistanbul.com/speakers/arrigo-berni/) Moleskine'in Hikayesini bizlerle paylaştı (https://www.youtube.com/watch?v=e-bdmV43roQ)
Apple Steve Jops'ın getirdiği yenilik ile dıjıtal çağın kağıt üretimini bitireceği noktada sen çiz sen gönder çıkışı ile mobill telefonlarımıza yansıyacak not defterleri ile akıllı yaklaşım setleri oluşturuldu. Analogtan dijitale ve nesnelerden insanlara bakış açımızı gerçeklikleriyle süsledi.
Dijital Benlikler Russell Belk ( https://www.brandweekistanbul.com/speakers/russell-belk/)
Tüketim tercihlerimizi ve dijital dünyadaki davranışlarımızı teorileri ile örneklendirdi. Özellikle https://www.youtube.com/watch?v=AlbSzFNjb_8  paylaşımını izlemenizin sizelere çok katkı sağlayacağı görüşündeyim.



Görseldeki değerler bugünkü tüketim tercihlerimize güzel bir örnek.
Dikkat Ekonomisinde Kazanan Stratejiler Dyana Najdi  (https://www.brandweekistanbul.com/speakers/dyana-najdi/)
Büyük veride Dergi , gece klup platformlarının önemi ve CIO platformlarında denetim konuları ile bizlere ışık tuttu. Dyana Najdi: "Her ay 1 milyar saat video içerik tüketiliyor."


 İnsanların en çok onlıne olduğu uygulamalar yukarıdaki görselle bizlerle paylaşıldı.
Influencer akımı önemli notlarım arasında sizlerle https://www.youtube.com/watch?v=65RzNTwLC6k sunumu ve https://www.seohocasi.com/influencer-marketing-nedir/ bilgileri paylaşmak isterim.


Bekir Ağırdır (https://www.brandweekistanbul.com/en/speakers/bekir-agirdir/) Tüketici Artık Bildiğiniz Tüketici Değil

Hayat Tarzlarımız





 Prof. Dr. John Deighton (https://www.brandweekistanbul.com/speakers/prof-dr-john-deighton/)
Büyük Veri Çağında Marka İnşaa Etmek
 Prof. Dr. John Deighton: "İnternet ekonomisi her 4 yılda bir 2 katına çıkıyor."








 Güzelliğin Dijital Dönüşümü Jean-Francois Mignot (https://www.brandweekistanbul.com/speakers/jean-francois-mignot/)


 Mutlu Hissetmek, güzellik bunun için var.
 Rekabetin Önemi ile İzzet Karaca (https://www.brandweekistanbul.com/en/speakers/izzet-karaca/) deneyimlerini bizlerle paylaştı.Deneyimlerin ve mutluluğun paylaşılması gerektiği
Fark Yaratan Kadınlar (Women To Watch) Paneli
Aslı Şafak (https://www.brandweekistanbul.com/speakers/asli-safak-2/)
https://www.youtube.com/watch?v=mXjL90B6ax8

Defne Koz (https://www.brandweekistanbul.com/speakers/defne-koz/)
https://www.youtube.com/watch?v=ozQZC3jsR0k

Oya Canbaş (https://www.brandweekistanbul.com/speakers/oya-canbas/)
Didem Dincer Başer (https://www.brandweekistanbul.com/speakers/didem-dincer-baser/)
https://www.youtube.com/watch?v=xYauUUIxx2M

Ebru Özgüç (https://www.brandweekistanbul.com/speakers/ebru-ozguc/)
https://www.youtube.com/watch?v=YXHnIMmoo38

Nazan Somer Özelgin (https://www.brandweekistanbul.com/speakers/nazan-somer/)



You Tubers
Benoit Vancauwenberghe (https://www.brandweekistanbul.com/speakers/benoit-vancauwenberghe/)
https://www.youtube.com/watch?v=lP-VSgTmkMQ

Alex Torso (https://www.brandweekistanbul.com/speakers/alex-torso/)

Lucy Earl (https://www.brandweekistanbul.com/speakers/lucy-earl/)
https://www.youtube.com/channel/UCz4tgANd4yy8Oe0iXCdSWfA

Yellow Mellow (https://www.brandweekistanbul.com/speakers/yellow-mellow/)
https://www.youtube.com/user/YellowMellowMG

Orkun Işıtmak (https://www.brandweekistanbul.com/speakers/orkun-isitmak/)
https://www.youtube.com/user/ThePersica


Kalbinizin sesinin peşinden gidin diyerek bize iyilik hareketi projesinin nasıl başladığını anlattı. İyilik kolyeleri yaparak Tohum Otizm Vakfına, İde Okullarına, Parıltı görme engelli çocuklar , Pempe izler  ve Çağdaş yaşam derneklerine iyilik zincirleri ulaştırıldı. Bu zincir her geçen gün çığ gibi artmakta.
Son olarak  İnce belli çay bardağı simgesini emojiler arasına katma kampanyasına karadeniz kızının katılmaması olmazdı. Ülkemiz için bu kampanyaya #TEAmojiNOW hastag ile sizlerinde desteğiniz gerekiyor.

Harika deneyimleriyle bizlere çok güzel paylaşımlar sunan konuşmacılarla dolu zengin içerikli bir gündü. 
TEŞEKKÜRLER BRAND WEEK İSTANBUL #BrandWeek2017

SEVGİLER

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder